Tervetuloa Puuvirrat Oy:n verkkokauppaan! Tässä ilmoitetut ehdot ovat verkkokaupan sopimusehdot, joita sovelletaan Puuvirrat Oy:n ja asiakkaan välillä www.puuvirrat.fi verkkokaupassa.

Yleiset ehdot

PUUVIRRAT OY (y-tunnus 3003824-5) myy tuotteita täysi-ikäisille Manner-Suomeen ja erikseen sovittaessa Suomen ulkopuolelle. Alle 18-vuotiaan tilaukseen tarvitsemme huoltajan suostumuksen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron ellei toisin ole mainittu. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava nimi, osoite, sähköpostiosoite ja matkapuhelinnumero. Tiedot rekisteröitymisestä ja asiakastiedoista lähetetään automaattisesti henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen.

Nämä ehdot sitovat verkkokaupasta tilauksen tehnyttä henkilöä eli asiakasta sen jälkeen, kun asiakas on tilaamisen yhteydessä lukenut ja hyväksynyt sopimusehdot Merkitsemällä ennen maksamista raksin kohtaan “Olen lukenut tilaus- ja toimitusehdot ja hyväksyn ne sellaisenaan”.

Asiakkaan vastuulla on, että hänen verkkokaupan tilauslomakkeen henkilö- ja muut tilaustiedot ovat oikeat ja täydelliset. Asiakkaan vastuulla on myös tarkistaa ja käydä läpi tilauksensa oikeellisuus kaikilta osin ennen tilaamista ja maksamista. Sitova tilaus syntyy, kun asiakas vastaanottaa tilausvahvistuksen sähköpostiinsa Puuvirrat.fi verkkokaupasta.

Verkkokaupassa asiointi

Asiakas voi tilata verkkokaupassa rekisteröityneenä asiakkaana tai ilman rekisteröitymistä. Rekisteröitymättömänä tilaajana on annettava kunkin tilauksen yhteydessä pakolliseksi merkityt tilaajatiedot, että tilaus voidaan toimittaa asiakkaalle.

Rekisteröitynyt asiakas saa tarvittavat tiedot sähköpostiin ja pääsee kirjautumaan Puuvirrat Oy:n verkkokauppaan. Rekisteröityneenä asiakkaana voit tarkistaa aikaisemmat tilauksesi ja saada asiakasetuja. Asiakkaan vastuulla on pitää käyttäjätunnus ja salasana tallessa sekä suojattuina väärinkäytöksien ehkäisemiseksi.

Tilaamisen edellytyksenä on asiakkaan toimiva sähköpostiosoite.

Tuotteet tilataan verkkokaupasta painamalla tuotteen kuvaketta OSTOSKORIIN ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassalla. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Mikäli käytät yhteiskäytössä olevaa tietokonetta, esimerkiksi kirjastot tai muut julkiset tilat niin tyhjennä välimuisti ja sivuhistoria Puuvirrat.fi kaupassa asioimisen jälkeen.

Seuraavat toimitustavat ovat Puuvirrat Oy:n käyttämiä toimitustapoja, joita voidaan muuttaa tai vaihtaa. Toimitustapojen muutoksista tai uusista toimitustavoista ilmoitetaan aina asiakkaalle.

 

Posti

Toimitukset suoraan osoitteeseen, nouto postista tai postin automaatista.

Matkahuolto

Toimitus suoraan osoitteeseen, nouto matkahuollosta tai automaatista.

Muut sopimuskuljetukset

Ulkorakennusten, takkojen, häkkien ja muiden isokokoisten tuotteiden toimituksessa käytettävät kuljetusyritykset.

Nouto Virroilta

Nouto Virroilta on asiakkaalle maksuton.
Asiakkaan tulee sopia noutoajankohta erikseen myynnin kanssa.

Tuotteiden hinnoittelu

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnan perusteella. Ilmoitetut hinnat ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitettuna aikana. Tuotteiden hinnat verkkokaupassa esitetään yleensä ilman toimituskuluja. Toimituksen ollessa ilmainen se näytetään ostoskorissa tai kassalla. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan mukaan, jotka on esitetty verkkokaupan kassalla.

Puuvirtain verkkokauppa pidättää oikeuden muuttaa tuotteiden hintoja. Puuvirrat pyrkii esittämään kaikki hinnat oikein ja ajantasaisesti, mutta ei myönnä mitään takuuta hintojen oikeellisuudesta. Mikäli verkkokaupassa ollut virheellinen hintatieto poikkeaa niin paljon todellisesta hinnasta, että asiakkaan olisi täytynyt ymmärtää kyseessä olevan virhetieto. Virheellisenä ilmoitettu tuotteen hinta ei sido Puuvirrat verkkokauppaa.

Puuvirrat Oy verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan esimerkiksi mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta. Selviä hintavirheitä voivat olla esimerkiksi:


• Mikäli tuotteen hinta on 0,00 euroa tai ei hintaa ole ollenkaan.
• Mikäli satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi ilmoitetaan esim. 39 euroa.
• Mikäli tuotteen hinta on tuhansia euroja ja vastaava tuote maksaa 199€ euroa.

Em. tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi oikeasta hinnasta poikkeava, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

Verkkokauppatuotteiden saatavuus

Verkkokaupassa myydään tuotteita, joiden valmistusmäärät ja saatavuus kuitenkin vaihtelevat. Puuvirrat Oy ei myönnä mitään takuita verkkokaupassa myytävien tuotteiden saatavuudesta tai riittävyydestä. Osa verkkokaupan tuotteista valmistetaan rajallinen määrä. Puuvirrat verkkokauppa yrittää pitää verkkokaupassa oikeat ja ajantasaiset tiedot tuotteiden saatavuudesta.

Tuote on voinut olla tilattavissa verkkokaupasta, mutta varaston päivitysviive on aiheuttanut tuotteen loppumisen varastosta kesken tilauksen, tästä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

Tilausvahvistus

Asiakkaalle lähetetään hyväksytyn maksutapahtuman jälkeen sähköpostilla tilausvahvistus, joka sisältää tilauksen tiedot. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää oikeaa sähköpostiosoitetta ja sen toimivuutta. Asiakkaan tulee tarkistaa tilausvahvistukseen merkittyjen tietojen oikeellisuus. Rekisteröitynyt asiakas voi tarkistaa tilauksen ja tilaushistoriansa kirjautumalla verkkokaupassa omille sivuilleen. Puuvirrat pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilauksia perustelluista syistä.

Toimitustavat ja toimitusmaksut

Puuvirrat Oy pyrkii toimittamaan tilaukset 2-4 arkipäivän sisällä. Tarkemmat toimitusajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamasta viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikeavista toimitusajoista tiedoitetaan verkkokaupassa.

Puuvirrat Oy ei ole vastuussa, jos tilauksen toimittaminen viivästyy asiakkaan ilmoittamista virheellisistä tiedoista tai tilausta ei pystytä toimittamaan siksi, että asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot verkkokaupalle. Puuvirrat Oy ei ole myöskään vastuussa, jos asiakas laiminlyö velvollisuutensa ilmoittaa muuttuneet yhteystietonsa tai asiakasta ei tavoiteta toimitusajankohdan sopimiseksi. Tarvittaessa voimme vaihtaa toimitustapaa, jos tuotteen laatu tai koko sitä vaatii. Tästä ilmoitamme asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

Verkkokaupassa valitaan kassalla toimitustapa mitkä vaihtoehdot ovat saatavilla. Puuvirrat ei ole vastuussa, jos asiakas valitsee toimitustavan mikä ei vastaa toimitusta. Esimerkiksi ulkorakennuksissa on kaksi postinumeroaluetta 00-86 ja 87-93 ja mikäli toimitusosoite ei vastaa postinumeroaluetta tai se on molempien alueiden ulkopuolella niin Puuvirrat ei ole velvollinen toimittamaan tuotetta. Mikäli myöskin asiakas valitsee tilaukselle noudon lähimmästä noutopisteestä niin Puuvirrat ei ole velvollinen toimittamaan lähetystä suoraan osoitteeseen.

Ylivoimainen este, Force majeure –tilanteet

Puuvirrat Oy ei ole vastuussa sellaisesta tuotteen virheellisyydestä, toimituksen viivästymisestä tai muusta sopimusrikkomuksesta, joka johtuu vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta (force majeure). Viivästymistilanteessa Puuvirrat Oy toimii niin nopeasti, kuin se on mahdollista tässä tilanteessa. Asiakkaaseen ollaan yhteydessä asian selvittämiseksi mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman nopeasti.

Puuvirrat Oy ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan esimerkiksi työtaistelutoimenpiteet, henkilökunnan sairastuminen, tuonti- ja vientikiellot sekä muut isot häiriöt kuljetuksissa.

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun Puuvirrat Oy:lle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

Tarjoukset

Sähköpostilla, whatsapilla tai muulla lähetetty kirjallinen tarjous on voimassa kaksi viikkoa ellei viestissä toisin mainita. Tarjouksesta muodostuneen tilauksen toimitus voi tapahtua tietyissä poikkeuksissa ennen toimituksen maksamista. Ennen maksamista lähetetyt tuotteet on Puuvirrat Oy:n omaisuutta kunnes ne ovat kokonaisuudessaan maksettu.

Vaihto ja palautusehdot

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa verkkokaupasta tilaamansa tuote 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuote on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksesta.

Puuvirrat Oy ei peri palautuskuluja ja hyvitämme palautettujen tuotteiden arvon viimeistään 14 vuorokauden kuluessa siitä, kun verkkokauppa on vastaanottanut palautuksen. Asiakkaalle palautettava maksu palautetaan samalla maksutavalla, jolla tilaus on tehty. Mikäli tuotteet on tilattu laskulla tai osamaksulla verkkokaupasta asia selvitetään tapauskohtaisesti, joka kannattaa varmistaa Puuvirtain asiakaspalvelusta.  Osapalautuksissa asiakkaalle lähetetään uusi lasku, josta on vähennetty palautetun tuotteen hinta.

Puuvirrat Oy ei vastaanota postiennakolla palautettuja palautuksia. Asiakkaan tulee aina olla yhteydessä Puuvirtain asiakaspalveluun palautuksissa.

Ilmainen palautusoikeus Puuvirrat Oy:n verkkokaupasta koskee seuraavia tilanteita.

- Reklamaatiotapaukset käsitellään aina tapauskohtaisesti ja alla olevat palautusohjeet eivät koske kaikilta osin reklamaatiotapauksia.

- Palautukset tulee palauttaa aina alkuperäispakkauksessa ja käyttämättömänä sekä myyntikelpoisena.

- Tuotteen käyttäminen ei oikeuta palautukseen, kuin reklamaatiotapauksissa.

- Ilmainen palautusoikeus ei koske tuotteita, joita ei voi palauttaa tavanomaisella toimitustavalla. Sellaisia tuotteita ovat kaikki, jotka täytyy kuljettaa rahtina tai paketteina osoitteeseen asti esimerkiksi puuliiterit tai useamman kollin klapisäkkitilaukset kotiin- tai yritykseen toimitettuna. Rahtina tai paketteina kotiin tai yritykseen toimitettujen tuotteiden palautuksesta perimme vähintään saman toimituskulun, jonka tilaaja on maksanut

- Palautusoikeus koskee koko toimituksen palauttamista käyttämättömänä yhdellä lähetyksellä. Tuotteeseen liittyvät kaikki osat tulee liittää palautettavaan pakettiin.

- Tilaustyönä tehdyt tuotteet eivät sisällä palautusoikeutta. Esimerkiksi olet tilannut tuotteen, jonka mittoja muutetaan tai tuotteeseen tehdään muutoksia.

Palauttaaksesi tuotteen ilmoita siitä Puuvirtain sähköpostiin myynti@puuvirrat.fi, joka nopeuttaa asian käsittelyä ja rahojen palautusta. Ilmoita samalla mahdollisimman tarkat tiedot palautettavasta tuotteesta.  Ilmoita vähintään tilauksen tunnus, tilaajan nimi, tuote ja tilauspäivä.

Palauta tuotteet sillä toimitustavalla, jolla ne saapuivatkin. Noudata seuraavia ohjeita palautuksissa.

·       Pakkaa palautettava lähetys vähintään samanlaiseen pakettiin, jolla se saapui.

·       Vie lähetys Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen riippuen kummalla toimitustavalla se saapui.

·       Ilmoita Postissa palautusnumero 656915

·       Ilmoita Matkahuollossa palautusnumero 9516725

Palautusosoite:
PUUVIRRAT OY
HARJUKUJA 4
34800 VIRRAT

Virheelliset toimitukset ja reklamaatiot

Vastaanotettuaan toimituksen, asiakkaan tulee tarkastaa, että toimitus on sisältänyt hänen tilaamansa tuotteet ja että tuotteet ovat virheettömiä. Mikäli asiakas havaitsee virheen tilauksessa tai tuotteessa, asiakkaan tulee ilmoittaa siitä

Paketti, jota ei noudeta.

Mikäli paketti jätetään noutamatta ja se palautuu meille niin perimme tästä 12€ kulut, koska tästä aiheutuu meille käsittely- ja palautuskulut. Mikäli haluat perua ostoksesi niin se pitää noutaa ja palauttaa ohjeiden mukaisesti.

Riitatapaukset

Jos Puuvirtain ja asiakkaan kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lisää tietoa osoitteessa.www.kuluttajariita.fi tai verkkovälitteinen riidanratkaisu.

Henkilötietojen käsittely kaupassa.

Kuvauksen verkkokaupan rekisteriselosteesta löydät verkkokaupan alaosasta kohdasta tietosuojaseloste.

Evästeet verkkokaupassa

Puuvirrat.fi kerää evästeitä, jotka keräävät tietoa istuntoa ja ostoja koskien. Evästeiden avulla voimme tarjota paremman tuotesisällön ja räätälöidymmän asiakaskokemuksen.. Evästeen tiedot eivät ole yksityiskohtaisia henkilötietoja.

 

Puuvirrat Oy liitereiden- ja ulkorakennusten toimitusehdot.

Lähetyksen saapuminen

Tilaus toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitusosoitteeseen. Toimituspäivää ei voi sopia yksityiskohtaisesti, mutta pyrimme toteuttamaan toimitusaika toivetta mahdollisimman paljon. Toimituksessa on pääsääntöisesti muitakin liitereitä toimitettavana.

Purkupaikan tulee sijaita siten, että purkaminen on mahdollista suorittaa suoraan ajoneuvosta nosturilla tai kuorma-auton perässä olevalla trukilla. Purkupaikka täytyy merkitä, että esimerkiksi autonkuljettajalle pystyy kuvailemaan paikan puhelimessa.

Tilauksen yhteydessä ilmoitetaan matkapuhelinnumero, johon asiakaspalvelu tai rahdinkuljettaja ottaa yhteyttä sopiakseen toimituksen ajankohdasta. Rahdinkuljettaja soittaa sopiakseen liiterin toimituksesta mahdollisimman aikaisin, mutta tämä riippuu kuljetusreitistä ja aikatauluista sekä toimitettavien liiterien määrästä. Jakelu tapahtuu pääsääntöisesti ma–pe klo 9–17.

Puuvirrat pidättää oikeuden muuttaa toimitusajankohtaa esimerkiksi kuljetuskaluston rikkoutumisen tai muun Force majeure tilanteen vuoksi. Tästä ilmoitetaan asiakkaalle mahdollisimman nopeasti.

Mikäli vastaanottajaa ei tavoiteta annetusta matkapuhelinnumerosta tai purkupaikkaa ei ole sovittu aikaisemmin, emme ole velvoitettuja toimittamaan tavaraa.

Jos toimitus viivästyy sen vuoksi, että vastaanottajaa ei tavoiteta ja purkupaikka ei ole selvillä. Tavaran uudelleen kuljettamisesta aiheutuvat kulut peritään asiakkaalta. Mikäli vastaanottajaa ei ole tavoitettu vuorokauden kuluessa, palautetaan tavarat lähtöosoitteeseen ja aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta. Tässä tapauksessa loppuosa kauppasummasta palautetaan asiakkaalle.

Asiakkaan tulee tarkistaa tilattujen tuotteiden kunto silmämääräisesti välittömästi tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Mahdollisista kuljetusvaurioista on keskusteltava kuljettajan kanssa toimituksen yhteydessä ja esimerkiksi valokuvattava vaurio. Kuljettajalta on otettava yhteystiedot ja esimerkiksi kirjattava vauriot paperille. Vaurioista on myös ilmoitettava Puuvirtain myyntiin sähköpostilla tai soittamalla.

Asiakkaan on varmistettava, että toimitusosoitteeseen on ajokelpoinen ja kantavuudeltaan riittävä tie isolle kuorma-autolle tai rekalle. Kantavuus on huomioitava erityisesti keväällä kelirikon aikana. Tien käyttäminen liiterin toimitukseen on hyvä varmistaa tiehoitokunnalta, jos rajoituksista ei ole varmuutta. Esimerkiksi tienhoitokunnan puheenjohtajalta tai vastaavalta voi pyytää hyväksynnän ajamisesta kelirikon aikana tiellä, joka välitetään kuljetusyhtiölle. Hyvänä yleissääntönä voi pitää, että keskimäärin auton paino on noin 10000-12000kg. Auton pituus on yleensä noin 12m ja korkeus 4m

Valmiiksi rakennetuissa ja perustuksille nostettavissa liitereissä ison auton pääseminen perustuksien viereen on erityisesti varmistettava. Asiakas vastaa lopullisesta nostosta perustuksille tai kuljetuksesta, jos auto ei pääse perustuksien viereen. Perustusharkot on oltava valmiina ohjeen mukaisilla paikoilla vaaittuna samaan tasoon.

Lisäksi tulee valmistella purkupaikka ja -alusta sellaiseen kuntoon, että tavaroiden purku voidaan suorittaa viivytyksettä. Purkupaikalle on hyvä varata kaksi noin 1m pitkää puuta, jonka päälle lähetys nostetaan. Tähän voi käyttää myös kahta kuormalavaa.

Toimituskulut sisältävät kuorman purkamisen yhteen paikkaan, pääsääntöisesti auton viereen. Poikkeavista tilanteista sovitaan aina tapauskohtaisesti erikseen.

Mikäli toimitusosoitteeseen täytyy kulkea lossilla- tai lautalla niin siitä peritään lisäkorvaus. Tämä sovitaan aina tapauskohtaisesti ja asiakkaan on otettava yhteyttä Puuvirtaille hinnoittelun tarkistamiseksi.

Mikäli tilaus perutaan niin siitä peritään 200€ käsittelymaksu. Mikäli tilattu tuote on räätälöity asiakkaan toiveiden mukaisesti siitä peritään lisäksi lisämaksu, joka on enintään 20% kokonaishinnasta. Räätälöidyissä tilauksissa katsotaan peruutus aina tapauskohtaisesti.

Liiteritoimituksen varastointi- ja säilytys.

Liiterien puuosapakettia ei ole käsitelty homesuoja-aineella kuten hirsiä ja se täytyy suojata, jos liiteriä ei aleta kasaamaan kolmen päivän sisällä. Suojaaminen täytyy tehdä, että ilma kiertää koko paketissa esteettä. Esimerkiksi suojapeitteellä ei saa peittää kokonaan liiteripakettia, joka voi tummentaa liiterin osia. Paketin siirtäminen katokseen tai peittäminen pellillä on paras ratkaisu. Puuosien tummuminen on normaalia pidemmällä aikavälillä, joka ei estä maalaamista myöhemmin. Mikäli liiteri pääsee tummumaan pitkän säilytyksen vuoksi niin tummat kohdat voi pestä karkealla harjalla. Pesun voi suorittaa karkealla harjalla ja käyttää pesuun esimerkiksi Tikkurilan homeenpoistoa. Höylähirsikehikot on puuvalmista kuivattua puutavaraa ja suojattu kosteudelta.

Mikäli kasaus ei tapahdu viikon sisällä niin suojapeite on hyvä ottaa pois päältä aurinkoisella ilmalla. Liiterien varastoimiseen vaikuttaa säätila ja ilmankosteus, jota kannattaa seurata varastoimisen aikana. Yleensä keväisin ilma on kuivinta ja syksyllä sekä talvella kosteinta.
Liiterin hirret on käsitelty peruskyllästeellä estäen tuoreen hirren sinistymistä. Hirret voidaan maalata tai käsitellä millä tahansa ulkomaalaukseen sopivalla aineella noin kahden viikon kuivumisen jälkeen. Maalausilman on oltava vähintään +10 astetta ja maalin ominaisuudet on varmistettava maalin pakkauksesta tai maalin myyjältä.
Puuosapaketin puutavaran voi käsitellä peruskyllästeellä, joka vähentää puuosien tummumista tai värjääntymistä..
Edullinen peruskylläste esimerkiksi https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/piha-peruspohjuste-10l

Pääsääntöisesti liiterin osat on määrämittaan katkaistu, mutta kaikki osat ennen asennusta on mitattava ja tarvittaessa katkaistava. Peltikaton pellit ovat myös pääsääntöisesti määrämittaisia, mutta päätyräystäs ja harjapellit on katkaistava tai limitettävä.

Liiterien hirret on käsitelty peruskyllästeellä uppokasteluna, mutta ne voi halutessaan käsitellä uudestaan, josta ei ole mitään haittaa. Höylähirrestä valmistetut rakennukset eivät ole käsitelty peruskyllästeellä, koska puutavara on kuivattua.

Pyöröhirsiliiterissä saattaa olla hyvin pieniä jälkiä kuoren nilasta. Mikäli liiterin hirsissä on isoja oksia tai nilaa niin hirret voi sijoittaa sellaiseen paikaan, jossa ne eivät ole näkyvissä esimerkiksi ylöspäin katemateriaalia vasten tai oviaukkoon mikä sahataan pois.

Liiterin hirret on sahattu latvatukista ja hirret on seulottu liiteriin. Seulonnasta huolimatta liiterien hirret saattavat hieman kieroutua, joka tasoittuu liiterin painon alla ajan kuluessa. Tavaran käsittelystä johtuvia hyvin pieniä likajälkiä saattaa, tulla esimerkiksi kuorman sidontaliinoista tai trukkipiikkien likaisuudesta.

Peltikaton pellit on osassa tuotteissa sijoitettu hirsien ja puuosapaketin väliin. Peltien pienet naarmut voi paikkamaalata spray maalilla. Mikäli pellin reunaan on tullut pieni jälki niin puolet peltien reunoista jää toisen pellin alle.

Yleensä kaikki liiteriin tulevat ulkoiset muutokset rakentamisen tai kuljettamisen aikana jää maalauksen alle. Mikäli liiteriä ei maalata voi likaisen kohdan pestä tai hioa puhtaaksi hiekkapaperilla ja esimerkiksi käsitellä värittömällä peruspohjusteella.

Puuvirrat Oy

Harjukuja 4

34800 Virrat

myynti@puuvirrat.fi

0400 804 322

Seuraa meitä Facebookissa