Tarvitseeko minun kirjautua verkkokauppaan tehdessäni ostoksia?

Sinun ei tarvitse välttämättä kirjautua, mutta se on kannattavaa. Ostoskoria seuraavassa vaiheessa valitaan reitti: joko kirjaudutaan sisään tai jatketaan ilman kirjautumista. Et voi kuitenkaan tarkastella tilaushistoriaasi jälkeenpäin, jos et kirjaudu. Suosittelemme rekisteröitymistä, se tuo sinulle monia etuja.

Mitä hyötyä on rekisteröitymisestä?

Näet kaikki henkilökohtaiset tietosi ja tilaaminen on helppoa. Oman tilin kautta näet kaikki käsittelyssä olevat ja aiemmat Puuvirrat-verkkokaupassa tekemäsi tilaukset. Voit helposti palata edelliseen tilaukseesi. Seuraat toimituksia ja tiedät mitä olet tilannut sekä teet ostoksesi nopeammin. Pystyt selaamaan edellisiä tilauksia ja tarvittaessa tulostamaan kuitteja. Rekisteröityminen ei vie sen enempää aikaa kuin tilaaminen ilman rekisteröitymistä.

Uuden tilin määrittäminen on helppoa, täytät vain rekisteröitymislomakkeen.

Oma tili tallentaa suojatusti tietosi, esimerkiksi toimitusosoitteen, joten tietoja ei tarvitse syöttää uudelleen. Tämä myös auttaa meitä vastaamaan nopeammin mahdollisiin kysymyksiisi.

Millainen on ostotapahtuma kokonaisuudessaan?

1. Lisää tuote ostoskoriin, jonka jälkeen valitse siirry kassalle tai jatka ostoksia kuvake.
2. Ostokset tehtyäsi siirry kassalle, jossa näet ostoskorin yhteenvedon ja toimitustavat.
3. Valitse kassalle kirjautumatta tai jos olet rekisteröitynyt valitse kohta oletko jo rekisteröitynyt. Luo tili kohdassa voit rekisteröityä ja saada ostoksesi sujumaan joustavammin sekä sinulle tarjotaan mahdollisesti erikoistarjouksia.
4. Syötä tietosi vaadittuihin kenttiin Tarkista tietosi ja valitse Tallenna.
5. Valitse toimitustapa, ja tutustu toimitusehtoihin sivun alareunassa. HUOM. Olet nähnyt toimitustavat kohdassa 2 valitse tässä kuitenkin haluamasi toimitustapa, ellet halua käyttää oletustoimitustapaa. Oletustoimitustapa on yleensä edullisin.
6. Valitse alareunasta Checkout verkkomaksu, jossa on useita eri mahdollisuuksia maksamiseen. Noudata ohjeita maksamisessa ja muista valita lopuksi palaa myyjän palveluun
7. Kiitos ostokset tehty!

Voinko vertailla toimitustapoja?

Lisättyäsi tuotteen ostoskoriin sinulle näytetään aina edullisin hinta toimitukselle. Laita tuote ostoskoriin ja siirry kassalle niin näet kaikki mahdolliset toimitustavat.  Halutessasi kotiinkuljetuksen tai jonkun muun toimittajan voit valita sen kassalla.

Kuinka kauan tuotteiden toimitus kestää?

Pääsääntöisesti kahdesta neljään arkipäivää. Käsittelemme tilauksen vuorokauden sisällä ja toimitamme sen välittömästi Postiin tai Matkahuoltoon. Toimitusajat vaihtelevat tuotteittain ja niistä ilmoitetaan tuotteessa tai valitessasi toimitustapa.

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta tuotteemme löytyvät suoraan omasta varastosta, jolloin pystymme toteuttamaan joustavan ja nopean toimituksen.

Miten toimin, jos haluan palauttaa tilaukseni?

Puuvirrat-verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on 14 vuorokauden täysi vaihto- ja palautusoikeus. Tämä tarkoittaa, että voit palauttaa tuotteen ilmaiseksi 14 päivän kuluessa toimituspäivästä. Kun haluat palauttaa tilauksesi, ilmoita siitä aina asiakaspalveluumme sähköpostitse myynti@puuvirrat.fi Ilmoita tilausnumerosi, tilinumerosi sekä tilauksen päivämäärä. Saat hyvityksen 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme vastaanottaneet palautusilmoituksesi. Verkkokauppaan maksetut tilaukset voidaan palauttaa ilman tilinumeron lähettämistä.

Aseta palautettavat tuotteet alkuperäispakkauksiinsa siinä kunnossa, jossa vastaanotit ne ja toimita paketti postiin tai Matkahuoltoon. Palautusoikeus koskee koko toimitusta.

Tuotteeseen liittyvät osat tulee liittää paketin mukaan.

Verkkokaupassa vaihto- ja palautusoikeus koskee myös tarjoushintaisia aletuotteita ellei niistä erikeseen mainita tuotteessa.

Palautusoikeus koskee tavanomaisia normaalissa postinjakelussa tai Matkahuollossa  lähetettyjä toimituksia. Asiakkaan kotoa noutaminen ns. ylisuuren paketin palautus esim. rahtina ja myös muut poikkeukselliset palautusmuodot eivät kuulu palautusoikeuden piiriin.  Myöskään tilaustyönä tehdyt tuotteet eivät sisällä palautusoikeutta. Esimerkiksi olet tilannut tuotteen, jonka mittoja muutetaan tai tuotteeseen tehdään muutoksia.

Edellämainittu maksullinen palautus ei koske reklaamaatio tapauksia, joista sovitaan erikseen. Mikäli rahdilla toimitettu tai tilaustyönä valmistettu tuote on esimerkiksi rikki, sinulla on oikeus ilmaiseen palautukseen.

Palautuksesta voit lukea lisää toimitus- ja maksuehdoista.

Jos Puuvirtain ja asiakkaan kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Lisää tietoa osoitteessa. www.kuluttajariita.fi

Voinko saada tilauksen toiseen toimitusosoitteeseen - tai toiselle vastaanottajalle?

Kassalla voit valita eri toimitusosoitteen kuin omasi niin halutessasi. Voit tallentaa omiin tietoihisi useamman osoitteen, esim. kotiosoitteen ja kesäasunnon osoitteen, jolloin kassalla voit valita haluamasi toimitusosoitteen.

Keneltä saan apua teknisissä kysymyksissä?

Verkkokaupan yläosassa on linkki ota yhteyttä, josta voit lähettää viestin. Valitse alasveto valikosta koskeeko asiasi teknistä ongelmaa vai tilausta ja siihen liittyvää tuotetta.

Voinko maksaa postiennakolla?

Kyllä voit, mutta tilaukseen lisätään 7,00€ käsittelymaksu. Postiennakko on käytössä vain sähköposti ja puhelintilauksissa.

Voiko verkkokaupassa maksaa luottokortilla?

Kyllä voit maksaa luottokortilla ja käytössäsi on kaksikymmentä muuta erilaista maksutapaa.

Voinko maksaa GSM-puhelimella?

Kyllä voit ostaa, mutta yhtä ostotapahtumaa kohden summa on rajoitettu alle viiteenkymmeneen euroon.

Voiko verkkokaupasta tilata ulkomaille?

Kyllä toimitamme minne vain haluat, mutta pääasiassa pientuotteita esimerkiksi puunkantotelineitä. Toimituskulut puunkantotelineelle esimerkiksi Saksaan on noin 25,00€ Halutessasi tuotteen ulkomaille pyydä tarjous sähköpostilla myynti@puuvirrat.fi